razvoj fine motorike:
24-36 mjeseci: dijete ove dobi reže papir sa škarama, crta okomitu liniju, uspješno manipulira sa loptom – može je dodati.
3-4 godine: može složiti jednostavnije puzzle, gradi toranj od 9 kocaka, oblači se i svlači samostalno, treba pomoć pri zakopčavanju odjeće, te se može zabuniti koja strana majice ide naprijed a koja iza, pije iz čaše držeći je u jednoj ruci, hrani se bez da prolijeva iz žlice.
razvoj grube motorike:
24-30 mjeseci: u ovoj razvojnoj fazi možemo očekivati da djeca skaču sa većih visina, uspješno hodaju stepenicama i da hodaju na prstima.
30-36 mjeseci: u ovoj dobi najviše se uči ravnoteža. Potaknite dijete da stoji na jednoj nozi, da hoda stopalo do stopala po gredi ili zidiću, da preskače niže prepreke. U samoj aktivnosti pridržavajte dijete, a ono samo neka balansira i održava ravnotežu.
U travnju svu pažnju posvetili smo dolasku Uskrsa. Djeca su bojala i ukrašavala svoja jaja pastelama. Izrađivala svoje čestitke bojanjem flomasterima, te bojali jaja od stiropora temperama. Modelirali su plastelinom što je važno za jači i stabilniji stisak kao i za razvoj fine motorike. Najviše pažnje posvećuje se potpunoj samostalnosti.
U ožujku smo se posvetili dolasku proljeća. Na dvorištu vrtića djeca su promatrala početak radova (bager i kamion). Oslikavali smo proljetnice visibabu (otisak ruke temperom), zumbul (otisak temperom, lijepljenje krep papira), forzicija (tempera i slamka). Izrađivali smo leptire (vodene boje i tempere). S djecom se i dalje radi na motorici kroz razne poligone kako su sobi tako i u dvorani. Osmislili smo sliko priču “Proljetna zdravica”. Razgovarali smo i obradili osnovne emocije (ljutnju, tugu, sreću i strah). Kišne dane iskoristili smo za šetnju s kišobranima.
Veljaču smo započeli razgovorom o semaforu. Djeca su kroz pjesme o semaforu i samim slikanjem i bojanjem semafora naučili boje (crvena, žuta, zelena) te kad se smije prelaziti cesta, a kad ne.
U sobi boravka kroz mali poligon radili smo na motorici penjanja uz stepenice te spuštanja niz stepenice. Izradili smo i senzornu ploču.
Kućicu za ptice djeca su iznesla na drvo te svakodnevno skupljali mrvice koje su ostavljali pticama.
Veljača je mjesec Karnevala pa smo pored maskiranja, izrađivali maske, radili klaunove (otiskom ruke) te bojali temperom klaunovu kosu!
U siječnju su djeca prikupljala led te ga promatrali u sobi. Što će se s ledom dogoditi u toploj sobi? Kroz prozor su djeca promatrala vrapčiće te su od kutije izradila kućicu za ptice, pjevali pjesmu “Vrapčić”. Metodom otiska ruke temperom oslikali vrapca. Temperom su oslikali i Snjegovića te smo izradili i slikopriču o Snjegoviću. Svakodnevno radimo na motorici kroz malene poligone u sobi boravka i dvorani.

U prosincu smo dočekali Svetog Nikolu. Djeca su čistila čizmice te ga s veseljem dočekali. Sadili su pšenicu na Sv. Barbaru o kojoj su se brinuli i zaljevali ju. Prosinac je obilježila radionica s roditelja na kojoj su zajedno sa svojom djecom izrađivali čestitke. Na kraju djeca su izradila tehnikom otiska ruke patuljke i adventski vijenac.


Ovaj mjesec izrađivali smo patuljke i čizmice (otisak ruke i bojanje čizmica temperom). Boravili smo na snijegu te promatrali slike zime, kitili bor.

izrađivali adventski vijenac s prirodnim materijalom. Drvenim kockama gradili Nikolinu šumu te izrađivali ukrase za uređenje vrtića (lijepljenje alu folije)

U listopadu djeca su radila na svom motoričkom razvoju (penjanje uz stepenice, dizanje nogu, trčanje, provlačenje te poligon)
Od likovnih aktivnosti imali su kombiniranu tehniku bojanja drvenim olovkama u boji, flomasterima te slikanje mokro na mokro, kao i grafičku tehniku otisak jabuke za Dan jabuke.


Početak jeseni obilježili smo aktivnostima vezane za ježa. Skupljanje plodova (kesten i žir), slikanje ježa, bojanje i skupljanje lišća i grančica za izrada ježeve kućice te igra s kućicom i ježom (kapica od kestena) pjevanje pjesmica o ježu.
aktivnosti koje potiču:
-razvoj fine motorike
-okulomotorni razvoj
-kognitivni razvoj-klasifikacija