U dobi od 2 do 3 godine dijete razvija motoričke vještine poput stajanja na jednoj nozi, penjanja, bacanja i primanja lopte te vještine snalaska u prostoru. Također, razvija se samostalnost u svakodnevnim aktivnostima poput oblačenja, hranjenja vilicom i pijenja iz čaše, kao i fina motorika, poput šaranja olovkom i rezanja škaricama.
Gruba motorika
- Stoji na jednoj nozi.
- Penje se po penjalicama i stepenicama, koristeći obje noge istovremeno.
- Baca loptu i prima je.
Fina motorika
- Slaže kocke i umeće predmete jedan u drugi.
- Šara olovkom i povlači crte.
- Može rezati malim škaricama.
Samostalnost
- Djelomično se može samostalno oblačiti (npr. jednostavne odjevne predmete, papuče).
- Može samostalno piti iz čaše bez prolijevanja i jesti vilicom.
U senzomotoričkim aktivnostima djeca spontano rade, istražuju svijet oko sebe koristeći sva svoja osjetila. Djeca gledanjem, slušanjem, hvatanjem, stavljanjem u usta, osjetom mirisa i manipuliranjem predmetima upoznaje svijet i usklađuje različite osjetilne kanale.
Različitim aktivnostima potičemo osjetilno istraživanje kroz dodir, kretanje, ritam, slušanje i gledanje, razvoj govora pjesmicama i brojalicama, jednostavnim rečeničnim konstrukcijama i imenovanjem predmeta iz okruženja.
Djeca manipuliranjem i istraživanjem nestrukturiranih materijala otkrivaju vlastite mogućnosti i razvijaju pozitivnu sliku o sebi.
Aktivnosti koje potiču razvoj:
-fine motorike šake
-grube motorike
-empatije prema drugoj djeci i osobama
-razvoj senzorne integracije-taktilno osjetilnog sustava








































